Alla inlägg under april 2009

Av Sofie Fredriksson - 19 april 2009 21:17

Jag är tråkig och lustlös. Har inte mycket till lust med något egentligen.
Allt rann på fint tills deklarationen var klar, men sen... Sen ringde jag en bekant, pratade lite och voilá -natta i kolan. Autopilot på. Fia over and out. 
Efter det var all överflödig (och nödvändig) energi totalt som bortblåst. Tråkigt.
Trots att vi promenerade en bra tur i finvädret så ville ingen endaste liten gnutta enerig infinna sig i min allför fort åldrande och förfallande kroppshydda. Börjar bli gammal, det är bara att inse... *garvar åt mitt patetiska lynne*
         
Jonny och grabbarna har varit duktiga och snyggat till baksidan, och det visade sig att vi faktiskt har en gräsmatta!
Hur de orkade kratta så mycket är för mig en gåta modell större... Hm...
Jag krattade ju lite igår, men mina armar tappade känseln efter en kvart. Och inte hann jag mycket på den kvarten heller inte. Stor besvikelse. Jag trodde jag hade något som liknade muskler i armarna i alla fall. *sura*

Något som fick mig att le igår var följande MacGyver-trick uppfunnet av mannen i mitt liv.
Jonny försökte med konststycket att rycka upp buskar med hjälp av bilen:

Ett stadigt tag runt riset, och sen....


...åker han iväg utan buskar.... Tanken var god i alla fall!

Av Sofie Fredriksson - 19 april 2009 15:29

Fredagens jobb:


       Initialer. Designade av kunden själv.

Kärlekstatueringar:
Insida överarm och magen.....

Av Sofie Fredriksson - 19 april 2009 15:23

Deklarationen avklarad! Både min och makens. Jag hurrar och ska le resten av dagen!!

Av Sofie Fredriksson - 19 april 2009 13:22

Inför deklaration:

Det gäller att ladda. Blodpudding, Maxs' hemkokade sylt och keso.
Efter det - en panna kaffe!
 


Så här är det. Ni som inte har firma behöver endast klicka in på nätet eller skriva under det ljusgula papperet och skicka in.
Jag är lite avundsjuk ibland.
Vi som har sk enskild firma behöver, förutom att fylla i det gröna fältet på baksidan av deklarationen, fylla i:
(Tillägg: Vi måste även sitta och räkna ut vad det ska skrivas i alla sketna kolumner...)




JAG HATAR DETTA KAPITEL I MITT LIV!!!

Av Sofie Fredriksson - 19 april 2009 13:14

Igår var det ju premiär för grillen. Har man en karl i familjen så blir han alltid - av någon anledning - grillmästare.
Allt gick bra, föutom att briketterna under grillen fattade eld. Har ingen aning om hur det kunde bli så, men brann, det gjorde de definitivt!


       Hungrig Kean håller koll på pappan.


Vårat penntroll. Frisyren är grejad av Max (som INTE ville vara med på bild...)

Av Sofie Fredriksson - 18 april 2009 15:25

Man kan tro att äkta maken skulle må lite skunk idag. Men se, där sket man en lök!
Jonny är hälsan själv denna kalla men vackra dag. Han har storstädat garaget, varit till tippen med tonvis av bråte och är igång fortfarande.
Själv har jag jobbat mellan 11-14. Lugn dag med endast sterilisering och storstäd på schemat. Aaahh!!

Snart ska vi grilla för första gången i år *smaska*

Av Sofie Fredriksson - 18 april 2009 15:21

Igår kväll var vi på Brankårsfest. Och fest var det...
Tack och lov gick jag och Jonny hem strax före elva, och tur var väl det (kvalificerad gissning).

Händelseförloppet under kvällen:

-Fördejting på Niklas målarlokal.
-Middag på Tassili (mycket mycket god ska tilläggas) med diverse galna halvfulla målare.
-Jonny dricker öl.
-Jag och Sandra tar oss till Folkan via hoj för att efter en god stund inse att vi nog måste åka tillbaka och slita upp karlarna i sällskapet om de någonsin ska få tummen ur. Tur och retur igen till målarlokalen alltså.
-Jonny dricker öl.
-Hälsande på folk och lägeskoll av baren på Ferdinand samt en trappa upp i styrdansens näste. All clear.
-Jonny dricker Red Bull och Vodka. Inte bra. Inte bra alls.
-Sandra åker hem i kalla natten på sin hoj (tuff höna det där). Hälften av karlarna på Folkan sörjer hennes hemgång.
-Jonny dansar för fullt medan icke danskunnig Fia leker hejarklack combo panelhöna. Till och med Nickes gestapofröken bjuder han upp (men tyvärr hann de inte med många steg innan dansbandspaus). Jag har beslutat att lära mig bugga nu, så här kan vi ju inte ha det!
-Vi inser att nu är det dax att traska hemöver. Snäll far och hans lika snälla Maria är barnvakt, och de ska ju vidare sen.
-Jonny börjar så smått ångra intaget (eller möjligen antalet av) öl denna afton.
-Hemåtfärd per sne och vinglig fot för äkta maken, hemfärd per ond fot för mig som är dum nog att ha nya dojor och inga skavsårsplåster på mig.
-Ankomst till hemmet.
-Långpromenad med glada hundar i ett försök att sobra till för makens de.l
-Uppvärmning av iskalla fingrar och tår för min del.
-Far och Maria åker hem. Grabbarna skrattar och undrar varför Jonny går på tvären och pratar roligt.
-Vi fikar lite.
-Jonny tvärslocknar raklång (mindre kontaktbar) på tvärsen över sängen
-Jonny börjar snarka BIG TIME.
-Sur Fia lägger sig i vardagsrummet på hundarnas gosemadrass. Somnar till som hastigast.
-Lillen börjar skrika.
-Lillen bärs in i vår säng till sin snarkande fader (som sover vidare helt omedveten).
-Fia kokar välling, lillen somnar om.
-Jonny snarkar  och vägrar gå ut ur sovrummet.
-Fia surar och erkänner sig besegrad.
-Lillen vaknar av Jonnys zZZZZZZzzzz.
-Fia vaknar efter två minuters sömn.
-Jonny slutar snarka.
-03.15  ALLA SOVER!!!

Av Sofie Fredriksson - 16 april 2009 23:57

- Jonny har beställt ett helt lass med singel.
Enligt hans planer ska gården nu täckas efter att alla plantor avlägsnats. Min fråga är då: Ska även huset fyllas? Kan man göra av med så mycket grus? Undran nr 2: Kan det låta bli att snöa om vi får hem ett sånt lass? Troligen inte.

-Jag har kollat kläder. Reslultat: Jag hatar min bh-storlek!!!
Varför är alla snygga klänningar skurna under byst? Den där förbannade sömmen hamnar ju under min haka, och hyllan under sömmen. *sura* Designa kläder för såna som mig! Eller sänk priset på plastikoperationer.

-Jonny har klämt dit sista plattorna på toa nere. Han är mycket less nu. Vill aldrig mer renovera tror jag. Men nu är det bara resten av nedervåningen kvar, ca 140 kvm. Kör hårt Helge!

-Grabbarna njuter av sitt lov i stora drag. Idag lunchade de utomhus (tydligen) vädret till trots. Faktiskt har de varit riktigt glada och nöjda sista veckorna och det värmer lilla mammans hjärta så mycket. =)

-Lea och Maggan har fått klorna klippta. Ingen lätt match, men muta i form av skinka fungerar i alla fall något så när. Nu kan de jaga runt varandra i hemmet utan att halka överallt. Imorgon tar vi hårborsten.

-Jag funderar ännu på begreppet poledancing. Och jag funderar på yoga.
Saknar yogan nåt hemskt, men känner att jag vill prova något nytt. Och jag har definitivt inte tid med båda. Känner att det är lite svårt att förklara för grabbarna att mamman hellre leker babian runt nån stång eller krumbuktar sig i någon rökelsestinn lokal än umgås med dem. Om de inte vill följa med och träna de med förstås. *ler brett*

Ovido - Quiz & Flashcards