Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Brandkårsfest

Av Sofie Fredriksson - 18 april 2009 15:21

Igår kväll var vi på Brankårsfest. Och fest var det...
Tack och lov gick jag och Jonny hem strax före elva, och tur var väl det (kvalificerad gissning).

Händelseförloppet under kvällen:

-Fördejting på Niklas målarlokal.
-Middag på Tassili (mycket mycket god ska tilläggas) med diverse galna halvfulla målare.
-Jonny dricker öl.
-Jag och Sandra tar oss till Folkan via hoj för att efter en god stund inse att vi nog måste åka tillbaka och slita upp karlarna i sällskapet om de någonsin ska få tummen ur. Tur och retur igen till målarlokalen alltså.
-Jonny dricker öl.
-Hälsande på folk och lägeskoll av baren på Ferdinand samt en trappa upp i styrdansens näste. All clear.
-Jonny dricker Red Bull och Vodka. Inte bra. Inte bra alls.
-Sandra åker hem i kalla natten på sin hoj (tuff höna det där). Hälften av karlarna på Folkan sörjer hennes hemgång.
-Jonny dansar för fullt medan icke danskunnig Fia leker hejarklack combo panelhöna. Till och med Nickes gestapofröken bjuder han upp (men tyvärr hann de inte med många steg innan dansbandspaus). Jag har beslutat att lära mig bugga nu, så här kan vi ju inte ha det!
-Vi inser att nu är det dax att traska hemöver. Snäll far och hans lika snälla Maria är barnvakt, och de ska ju vidare sen.
-Jonny börjar så smått ångra intaget (eller möjligen antalet av) öl denna afton.
-Hemåtfärd per sne och vinglig fot för äkta maken, hemfärd per ond fot för mig som är dum nog att ha nya dojor och inga skavsårsplåster på mig.
-Ankomst till hemmet.
-Långpromenad med glada hundar i ett försök att sobra till för makens de.l
-Uppvärmning av iskalla fingrar och tår för min del.
-Far och Maria åker hem. Grabbarna skrattar och undrar varför Jonny går på tvären och pratar roligt.
-Vi fikar lite.
-Jonny tvärslocknar raklång (mindre kontaktbar) på tvärsen över sängen
-Jonny börjar snarka BIG TIME.
-Sur Fia lägger sig i vardagsrummet på hundarnas gosemadrass. Somnar till som hastigast.
-Lillen börjar skrika.
-Lillen bärs in i vår säng till sin snarkande fader (som sover vidare helt omedveten).
-Fia kokar välling, lillen somnar om.
-Jonny snarkar  och vägrar gå ut ur sovrummet.
-Fia surar och erkänner sig besegrad.
-Lillen vaknar av Jonnys zZZZZZZzzzz.
-Fia vaknar efter två minuters sömn.
-Jonny slutar snarka.
-03.15  ALLA SOVER!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards