Alla inlägg den 7 april 2009

Av Sofie Fredriksson - 7 april 2009 21:48

1: Det tål att sägas igen, för vissa fattar visst aldrig. 
Ska du boka tid för tatuering så ring för fanken på normala tider. Att ringa och tjöta och i värsta fall vara otrevlig sena kvällar och helger gör tatueraren skitsur. Och om du inte förstår vad jag menar så läs denna enkla rad:

Skitsur tatuerare = Ont som fan när du gaddar dig

2: Ring inte när du är full och inte kan prata rent. (Detta kan även kopplas till regel nr. 1) Detta kan tänkas sänka min nivå av respekt för dig som presumtiv kund.

3: Jag är inte synsk. Har du ett ärr på din kropp som du har fått någon gång i livet så kan jag inte se det genom telefonen hur mycket jag än försöker. Och jag ser heller inte vilken tatuering som kan tänkas täcka skavanken.

4: Innan du ställer frågan "Vad kostar en tatuering?" via telefon så hänvisar jag till del av regel 3. Jag är inte synsk, jag ser inte vad du pekar på där på andra sidan luren. Att säga "på ett ungefär" hjälper mig inte heller. Deg blir alltid fel, och den dag det är dax står du där och säger att jag lovat en annan summa (innan jag ens sett ditt taffligt förklarade motiv).

5: När jag säger att det är 18 års åldersgräns så betyder det att ingen under 18 år ska gadda sig hos mig.

6: När jag säger att målsmans intyg ej gäller vid mindreårigs önskan att tatuera sig så menar jag att det inte spelar någon roll hur mycket en mor eller far skriker åt mig eller ifrågasätter mig som person eller företagare. Det är ändå 18 år som gäller. Av vilken anledning skulle en företagare tacka nej till pengar? Inte för sin egen skull i alla fall.

7: När jag bokar av en tid så är det för att jag inte kan utföra ett gott arbete den dagen. Det är inte heller för min skull.
Av vilken anledning det än må vara så har du faktiskt inte rätt att vara sarkastisk eller jävlig mot mig. (Hänvisar till den feta skriften under regel nr 1). Det är jag som är tatueraren, inte du.
Men vad gör det om din tatuering blir skit pga att jag är sjuk eller mindre kompetent av annan orsak? Du har ju i alla fall fått en tatuering...
Tack och lov är det inte allt för många kunder som beter sig som ovanstående. Ni som uppför er, är förstående, trevliga och respektfulla är värda allt beröm och all uppskattning jag kan skänka er.Kramar
Ni andra har en lång, slö rostig nåljäkel att förvänta er vid nästa besök hos mig. >:)

Av Sofie Fredriksson - 7 april 2009 21:02

Här är en del av dagens kneg. Skissen gjorde jag igår, tatueringen idag:

Nick har gnidit runt på sin nya cykel halva dagen kylan till trots. Han är bra stolt!! =)
Jag har varit på "kvartsamtal" med Max och Nicks fröknar idag. Allt är lugt och fint visade det sig. Nick har inte ritat fler konstverk med fröken som huvudmotiv, och Max har slutat rita i alla böcker han har (nästan i alla fall).

Ovido - Quiz & Flashcards