Alla inlägg den 28 april 2009

Av Sofie Fredriksson - 28 april 2009 23:09

Ett sällsynt tillfälle som fastnat på bild. Jag fick provsitta Jonnys cross idag!


Av Sofie Fredriksson - 28 april 2009 23:08

Priset för dagens snubbigaste gadd går till Putte:

Ruskigt kul att göra dock! =) Fri hand.

En något snällare tatuering till ära av alla kundens familjemedlemmar:


Och för er som vill veta:
The rookie is doing just fiiiiine!

Av Sofie Fredriksson - 28 april 2009 23:07

Måndag morgon
Kund kommer in med en bild som hon vill ha tatuerad. Bilden är mycket sned. Minst sagt.

Kunden: "Kan du göra bilden exakt som den ser ut på min skiss?"
Fia: Ja visst. Är du säker på att du vill ha den just så? Jag skulle nog tycka att den är lite vind.
Kunden: Japp, men det är morsan som har ritat, så det ska vara på pricken lika!
Fia: Oki, your choise. Men är du riktigt säker nu då? Du vill inte att jag ska räta upp den?
Kunden: Japp, helt säker. Den ska se ut som den gör på papperet.

Torsdag eftermiddag
Kund kommer in och är purken. Tatueringen är sned. Minst sagt.

Kunden: Jag vill att du grejar det du har gjort. Det är skitsnett.
Fia: *kliar huvet* Jaa, det är den. Och du ville ju ha den så. Jag frågade dig flera gånger och du ville absolut ha den lika som din mamma hade ritat.
Kunden: Ja, men mina kompisar tycker det ser konstigt ut. Jag vill att du rättar till den.
Fia: Jag kan ju alltid försöka.

Fia fixar så gott det går. Kunden är nöjd, allt frid och fröjd. Kul brud....

TÄNK EFTER LITE VA?!

Ovido - Quiz & Flashcards