Alla inlägg den 8 april 2009

Av Sofie Fredriksson - 8 april 2009 21:14


Jag har haft en känsla flera dagar nu av att jag glömt något. Kan inte komma ihåg vad *klurar vidare*


Idag har jag fått min nya pedal till studion. Me like a lot! Ni ska veta vad skönt det är att ha en ny pelle som inte knackar sig fram och kör med ojämnt tryck. Om jag får göra en kvalificerad gissning så tror jag att de flesta kunder håller med mig. ;)
Så, jag har kört mina maskiner idag som en prinsessa, nöjd och glad med livet.  


Imorgon är det dax att greja påskägg till våra små älsklingar. Jag har varit till Lilli's Smakeri idag och bunkrat choklad.
Max och Nick har visat sig vara ena riktiga chokladsnobbar, och när vi har en så eminent butik i stan så...
Man kan göra sig olycklig där (och samtidigt glädja Viktväktarna i och för sig), man kan göra sig fattig där (och samtidigt göra Lillis glad och rik som ett troll) eller, man kan försöka lära sig att handla med måtta och att bara äta en liten bit.
Jag biter mig i tungan och antar det sista budet i ordningen. Men choklad är gott. SÅ GOTT!

http://www.smakeri.se/

Den älskade kakaobönan som den ser ut innan bearbetning. Sen sätter jag tänderna i den!

Av Sofie Fredriksson - 8 april 2009 19:55


Många har frågat hur det går med lillen och hans kruppande. Svaret är att det går bra, och det är vi väldigt glada för.
Han är förkyld, så därav att det blev som det blev i helgen.
Men som den underbara kille han är så är han världens gladaste ändå och springer runt och leker som han brukar när han är helt frisk.

Vår eftermiddag har dock varit rejält svettig. Kean bestämde sig för att han skulle laga mat (inte ens jag fick röra), han skulle plocka ur diskmaskinen (brorsorna fick inte hjälpa till alls), han skulle duka (och därmed hade vi bestick och tallrikar över hela köksgolvet), och han skulle ha glass i väntan på maten...
När han inte fick helt som han ville (trots alla våra försök att göra honom nöjd) så var det larm á la tågvissla. Han skrek så pass att Max började gråta och måste gå från bordet. Nick slevade in middagen och försökte samtidigt få lillen på bättre humör. Dock visade det sig vara helt omöjligt idag. Närmare en och en halv timmes illvrål blev det innan han gav sig.
Envisheten kan han då inte ha fått av mig.


Jonny Bravo jobbade över idag och belönar sig själv med en pizza just nu. Det är han alla gånger värd!


Av Sofie Fredriksson - 8 april 2009 19:54


Idag har jag fått göra något som jag älskar att pyssla med, nämligen en mycket söt liten tatuering:


Ni som känner mig vet att jag älskar att göra blommor av alla de slag. Särskilt roligt är det när kunden är en smittande glad, positiv människa!  =)

Jag har även byggt på en liten snutt på en redan gjord gadd:

Nybygget består av rötterna längst ner samt två småfolk. Också lite av en personlig favorit.



Ovido - Quiz & Flashcards