Alla inlägg den 6 april 2009

Av Sofie Fredriksson - 6 april 2009 23:52


Tantvarning kanske men jag gillar att läsa Amelia ibland (hrrrm...ofta).

Nu har jag blivit utvald till läsarpanelen nr 10. Kul!
Det innebär att de skickar ett frågeformulär till dig, du svarar så gott du kan och sedan hoppas man bara på att de publicerar något som stämmer någorlunda med det du sagt. (Denna gång gällde det gräl. Jag har inte mycket att komma med i den frågan då jag högst sällan är inblandad i gnabbkrig). Min erfarenhet är att så sällan är fallet. Våra lokala blaskor har skrivit helt åt helvete mer än en gång, "Snaskonbladet" lika så. Behöver jag säga att pressen på Amelias ansvariga i denna frågan är hård från min vinkel sett?  ;)
Jag fick i alla fall ett presentkort på handmadewithlove.se som tack för besväret. Någon som vill ha? Jag är inte mycket för sånt de säljer där, snobbig som jag är, ha ha. Men tack ändå!

Av Sofie Fredriksson - 6 april 2009 23:05

Jag sa till en kund idag att om jag ens så mycket som tänker tanken på att börja motionera så kommer jag att bli sjuk. Det slår aldrig någonsin fel.  Men, jag väljer att säga det ändå. JAG TÄNKER BÖRJA RÖRA PÅ MIG.

Ha! Nu kan Gud fader skicka på mig alla krämpor han kan hitta. Jag ger mig icke. För nu ska döfläsket röras på - snor, hosta, feber och halsont till trots. Bite me! =P

Och snart har grabbarna påsklov. Och med påsklov kommer:

                    GODIS GODIS GODIS

Jag har ju ändå gett löfte om att röra på mig, så då tänker jag käka gotta tills det kommer ut ur öronen på mig! ;)

Av Sofie Fredriksson - 6 april 2009 20:34

Ett under har inträffat:
Jag har fått äta middag med hela familjen idag. Trevligt! 
Måndag är annars min "jobba-sent-dag" men idag var det inte så. Och hur skönt är det inte att få sitta alla tillsammans och mysa?
Eller mysa och mysa...
Lillen gallskriker för att pastan på min tallrik ser uppenbart godare ut än den gör på hans tallrik. Han ser inte skillnad på ditt och mitt, och om han nu gör det så skiter han i det fullständigt. Det skriket kan rensa ut flera års vax ur ett öra, tro mig. Stora grabbarna slevar in käk och drar från matbordet innan jag hunnit sätta ner häcken på min stol. Nerför trappan, in på rummen och så ser vi inte dem på en timmer eller två. Börjar tonåren redan? (Men idag var de duktiga och plockade ur och i diskmaskinen innan).
Mannen i mitt liv jäspar och himlar med ögonen. Han är trött och behöver nattas samma tid som lillen den stackaren. Det är hårt att vara målare, det har inte gått mig förbi.
Jag själv hetsäter och klagar sen på magont. Korkad, det är jag det. En kopp varmt, härligt té hjälper, men den tar jag när lillen somnat så jag hinner dricka det just varmt.

Idag blev det pasta med skinksås för carnivorerna och pasta med kantarellsås för mig. (Tack igen Peter. =) Jag kommer att se ut som en svamp om ca två veckor... Så gott att jag kan äta det varje dag, flera gånger om dan).

På jobbet har det varit lugnt och skönt på sitt sätt. De mesta av ritjobben till denna veckas kunder är nu avklarade och jag slipper därmed hemarbete kvällstid. *hurrar*
Jag har under inrådan av klok fader med lika klok fästmö tagit bort lite för nakna bilder på våra grabbar från min blogg. Uppmanar alla som läser det att göra det samma på era bloggar.

Ovido - Quiz & Flashcards