Alla inlägg den 24 april 2009

Av Sofie Fredriksson - 24 april 2009 23:52

Jo, det glömde jag skriva!

Mitt i discot står farbror Polisen där i gympasalen. Tre uniformerade farbror Polisen till och med. Vad de ville?

Handla lite fika bara och stödja ungarnas klasskassa. Gissa om det blev kvällens hit?!


Av Sofie Fredriksson - 24 april 2009 23:51


Denna afton har jag varit discovakt till ett gäng galna ungar.
Discovakt innebär att man får kasta ut bråksäckar som är för gamla för att vara inne i lokalen, man får hämta in förrymda ungar som hellre är ute och klänger på skolgårdens gungställning och man får upprepade, miljoner gånger plocka ner barn från ribbstolarna. (Discot hölls i våra barns gympasal). Man får också hjälpa till att öppna drickor, chipspåsar och godisbitar till de som är för små för att kirra biffen själva.
Vi föräldrar ömsom bedåras av de jättegulliga ungarna, ömsom vill vi bara dänga en del av dem i väggen.
Men de hade roligt i kväll, det är minsann ett som är säkert. Och ett bra klirr i klasskassan verkade det ha blivit, så det blir en gottig resa till Grönan i Maj månad.
Hur många som fick sin första kyss? Skulle tro ingen ungefär. Alla är herrans rädda för baciller i denna åldern. Det  betyder med andra ord att mamman slipper det där med blommor och bin-pratet ett tag till. Puh!
Det är så skönt att få komma hem, allt känns plötsligt mycket tyst och ensligt efter senaste timmarnas larmande buller och bång. Jag har gått köket runt med stora städpåsen, var orken kommer ifrån vet jag icke. Kanske är huvudet så fullt nu att min kropp går på ren automatik, ha ha.
Skönt att få vakna imorgon med ett någorlunda städat kök i alla fall.

Lillen har spytt, både i förrgår natt och nu ikväll. Det verkar, trots detta, inte vara något som helst fel på den lille, han är lika glad som alltid när han vaknar morgonen efter. Inte ett spår av nattens bravader syns till. Förbryllande... Barn är goa varelser! =)


Kean äter Piggelin i sin kinadress.


Max och Nick förbereder för ett parit vändtia.

Av Sofie Fredriksson - 24 april 2009 21:47


Detta har jag ägnat min dag åt:


Ett hjärtslag för varje familjemedlem.


En karp modell rejälare. Frihand hel och hållen.

Som ni förstår så räckte arbetsdagen inte längre än så här. Dessutom är jag låg, så jag har inget fyndigt att tillföra just nu. =P


Av Sofie Fredriksson - 24 april 2009 09:10


Några härliga, uppfriskande bilder från de senaste timmarna i mitt liv:


Nej, det är faktiskt inte vad ni tror. Efter gårdagens självömkan och tröstätande visade det sig att jag hade missat att stoppa i mig en ynka bit choklad. För er som undrar var det den sorten med digestive i. Och den satt fast under mitt ben.
Härligt avslut på kvällen...


Så här går det när matte är trött och ska hälla upp kissematen mitt i natten. Vår lilla Pumpan blev i alla fall nöjd och slutade skrika åt mig. Är hon nöjd så är jag nöjd!


Så här såg mitt hår ut i morse när jag klev upp. Och jag kan med all heder intyga att det tyvärr inte är något fel på fotografen. Jag såg verkligen ut så här. Eldigt skulle man väl kunna säga.

Nu sitter jag iförd min japanska morgonrock och dricker mitt japanska spirulinaté i väntan på att en något mattande hårfärg ska verka.
Sen är det jobbet, med eller utan mössa.

Ovido - Quiz & Flashcards