Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Vem är lilla jag?

Av Sofie Fredriksson - 29 mars 2009 00:36

Maken sover bredvid och snarkar i högan sky. Som vanligt är huvudet fullt av.... allt och inget.
Äger man såna hjärnceller som mina så har man rätten att låta tankarna rusa runt ibland. Prova ni med, det är ett rätt shysst kvällsnöje =)
Vad har jag uppnått med mitt lilla liv? Hm...

-Klarat mig själv sen jag var 17 (ok, lilla pappa ställde upp lite/för mycket ibland då)
-Gjort en rejäl bröstoperation (tagit bort - allt annat är otänkbart) och kommer att göra det igen
-Flyttat tillbaka till Söderhamn (säga vad man vill om vår stad, men det känns inte ok att leva någon annan stans just nu. Lyxvillan på Barbados får stå tom en par år till, sorry...)
-Satt tre underbara grabbar till världen
-Gift mig (med en normal människa, vem kunde tro det?)
-Varit i Egypten och simmat med konstiga fiskar (jag har skräck för allt som rör sig i vattnet till och med i Sverige)
-Bränt sönder ryggen i Färsjön och därmed hamnat i Kuriren (tack mina rara gossar för den bilden)
-Köpt hus i ett område jag aldrig trodde jag skulle trivas 100 i, men upptäckt att jag älskar det
-Fixat firma och överlevt (men mer är det då fanken inte) i 7 år
-Genomgått ett års smärtsamma laserbehandlingar i ansiktet
-Jobbat på McD och Statt samtidigt och överlevt utan större psykiska men
-Åkt på Yasuragi all alone och ätit middag i stor salong ensam och överlevt detta med glädje
-Varit vaken tre dygn rakt av utan sömn när Nicke fick blindtarmsinflammation
-Erkänt för mig själv att jag har varit en dum jäkel många gånger och gillar mig själv ändå
-Genomgått fler psykoanalyser och kuratorbehandlingar än herr Strindberg bara för att upptäcka att jag är lika normal som vem som helst
-Erkänt att människor jag trodde mig ogilla faktiskt är älskvärda på många sätt
-Insett att ordet tumör inte behöver betyda döden
-Inte varit med i någon form av utvik
(om man inte räknar bilderna från Keans förlossning)
-Lärt mig äta kyckling
-Lärt mig leva en par månader utan smärtstillande och upptäckt att det kan fungera bara man sköter kost och motion
-Insett att man bara har sig själv. Man kan inte behaga alla alltid
-Förstått vikten av att säga nej. Nu ska jag bara lära mig att uttala det lilla ordet högt
-Lärt mig vända ryggen åt sånt som är idiotiskt utan att älta ihjäl mig
-Efter regn kommer sol. ALLTID.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards