Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Sofie Fredriksson - 12 mars 2009 20:14

Jag är så eländigt trött. Men det är inte lilleman inte, neheeeej då! 
Eftermiddagen har varit underbar:

-Vi kommer hem vid 17
-Lillen springer runt och äter äpple och river ur samtliga kökslådor, relativt nöjd
-Jag börjar laga mat (eller snarare värma en del, för den lagade jag ju igår). Försöker samtidigt städa upp lite
-Lillen drar i diskmaskinen och skriker kraftigt, han vill duka
-Nick och Kean dukar, Max och Jonny åker på bowling
-Lillen vrålar och hänger i mina byxben
-Jag häller upp mat så den ska hinna kallna till Kean medan han ger full hals (man kan tro att han svälter ihjäl snart)
-Vi sätter oss till bords
-Jag skalar potatis till alla, lillen skriker och pekar på alla skålar och kastruller på bordet, ingen förstår vad han menar för han knuffar bort det vi frågande sträcker fram
-Jag försöker äta
-Kean klättrar ur barnstolen och drar fram en "vuxen" stol till sig själv
-Nöjd sitter han på den alldeles för stora stolen med saften skvimpandes ur sitt glas
-Jag försöker äta
-Kean tar sin tallrik och vänder den upp och ner i knät (detta är samma kille som nyss nästan dog av hunger)
-Jag tar undan tallriken, han gallskriker och pekar på munnen med ett truligt uttyck
-Jag ger honom tallriken igen och han tar gaffeln och börjar föra den till munnen
-Jag tar en tugga mat
-Kean nyper tag i tallriken fortare än blixten och drar den i golv med ett gapskratt. Hundarna är nu mycket glada de med och mamma är grundlurad
-Jag tar en tugga till och börjar städa upp
-Kean klättrar ner från sin stora stol och tar saftglaset med sig bort till fönstret. Jag är så hungrig att jag låter honom hållas
-Kean tippar ut saft över fönster, tapet och golv och säger "UUUoooooHH!" medan han ler lyckligt och springer för att hämta torkduken i köket
-Jag torkar upp medan jag tuggar lite till
-Nick vill ha hjälp med potatisen som är för varm för att skala, jag hjälper
-Kean vrålar ilsket och vill upp i mitt knä med sitt tomma saftglas
-Jag säger nej, och ett skådespel värdigt Dramaten tar plats på vårt golv
-Ett stycke tvärarg son ligger på golvet och låtsasgråter och sparkar med benen. Då och då stannar klagovisan upp och han kontrollerar om han lyckas få mamsens sympatier
-Jag försöker äta
-Ett stycke mycket arg son försöker klättra upp på bordet och hälla ut mer mat ur kastrullen, jag säger nej och lyfter ner honom medan jag tar en tugga till av min mat
-Kean skriker och skäller medan han hänger i mina kläder
-Vi lämnar bordet. Jag får äta en annan dag. Fick ju ändå ett tiotal tuggor...

Kul med barn! Tur att det inte är så här mer än var annan dag just nu... ;)



Några nya jobb:

  


 


Dagens händelse: Vår praktikant Jill får sin första tatuering av praktikanten Jocke =)
Jill får sin första tatuering  

Ovido - Quiz & Flashcards