Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Sofie Fredriksson - 19 mars 2009 21:00

Jag känner mig lite lat. Fast jag har jobbat som en gnu sista dagarna (förutom idag, då var det lite lugnare).
Maken går runt och städar och poar, medan jag lägger in bilder och skriver på denna blogg - bland annat.

Nu ni, kommer Fias funderingar del 518 *trumvirvel*
Varje dag ser jag (oftast) pensionärer som går med dessa stavar. Nu till min fundering:
Varför i herrans namn släpar de stavarna efter sig jämt?!
Ska man ha någon nytta av dem så ska man ju använda dem på rätt sätt, inte som eftersläpande bihang. Ok?
Varje gång jag kör eller går förbi någon av dessa stavsläpande homosapiens så vill jag stanna till och korrigera det hela. Som om världen inte har större problem än så... Men i alla fall!

Fundering nummer 519 för dagen är följande:
Är det någon form av okänt nöje att blockera gångarna på ICA med sina kundvagnar?!
Det är fler än en gång som (oftast) pensionärer halft knuffar omkull en eller prejar en åt sidan med sin kundvagn som går i -10 km/h. När de ska fram, ja då gör man bäst i att passa sig, och det illa kvickt om man vill ha tossorna i behåll. Ibland går det undan! (Men inte när det ska betalas, för då ska vi rada upp förra månadens ogiltiga kuponger och betala med utgågna tioöringar från -85).
När de träffar tant Eulalia för sjunde gången på samma shoppingtur, ja då ska det stannas och pratas - igen...
Och där bakom fastnar alltid jag - igen...
Det går väl an om man inte har brådis, men ibland blir man lite less. Visa lite hyfs innan vi inför ättestupan igen va?!


Lite nya bilder blir det också:
 
 


Också har jag efter moget övervägande tagit bort piercingen i grötinkastet. Kändes i vägen kom jag fram till.

Av Sofie Fredriksson - 19 mars 2009 09:18

Jag har nu kommit överens med min "nya" (snarare gamla återtagna) hårfärg. Morotsfärgat lyser ju upp lite (eller mycket...) så varför vara dyster och gnälla? Värre problem finns ju!

Jag har sovit som ett klubbat troll i natt, och för en gångs skull är det lilla moi som har stört sambons sömn *sträcker på mig och lapar sol genom fönstret* Annars är det ju han som leker sågverk på nätterna, men i natt var det visst jag som behagade hålla låda. Visserligen var det med snatter som för vanliga öron var obegripligt, och kanske det inte störde så mycket egentligen, men jag har ju i alla fall fått ge igen lite, he he!
Nu är alla barn skjutsade till skola och dagis, vovvarna rastade och jag har magen full med frukost. Idag sviktar min aptit känner jag, så jag får väl fylla på lite till när jag kommer till jobbet i stället.
Jag ser mycket fram emot att få komma hem i lagom tid ikväll, det ska bli gött. Igår kom jag också hem någorlunda i tid, men då somnade jag ju nästan direkt när grabbarna knoppat in.

Ikväll är min och mannens mysafton (vi har försökt att införa en sån dag i veckan). Kanske, om vi har tur, kan vi hålla oss vakna till nio i alla fall, för då är det Medium på fyran. =)

Nu ska jag dra i mig världens godaste juice, sen iväg och göra lite nytta i världen! 
                               
Och jo - Jonnymannen har börjat peta med Poker på nätet!!!! Rafflande fortsättning följer på det ämnet. Blir det fogden eller Bahamas? *klura* 

Ovido - Quiz & Flashcards