Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Sofie Fredriksson - 7 februari 2009 22:50

Nu är vi färdigbastade, det gick fort det. Fia gillar icke värme så mycket så hon vill bo i bastun hela kvällen. Plus att jag närde en liten förhoppning om att det skulle ligga kvar någon liten räkstjärt i skålen som Max adopterat... 
Jag fick ett gäng räkor jag med, han hade varit snäll och sparat några till lilla mamman. =)
Jag sitter och känner mig så där loj men fräsh som bara en bastu kan åstadkomma, mmmmm....
Ikväll har jag även sanerat vårt badrum/toalett på övervåningen. Vi upptäckte ju tidigare i veckan att det läker någonstans i samma area som toalettstolen står. *Iiiikkk!!!!!* Hur kul är det på toppen av allt annat?
Men gott folk, det blir lite värre än så.
För att samla upp allt vatten som arean runt toaletten släpper ur sig (vi har ännu inte lokaliserat exakt varifrån vattnet kommer) så hade vi slängt ut handdukar för att stoppa vattnet från att nå ut till hallen. För det var en hel del vatten, pool typ...
Och vad händer? Jo, vi har en katt som heter Kitty. Kitty gillar att kissa på handdukar. Eller för all del andra tygsaker som ligger på hennes "potthöjd". När man i en kort sekund av obetänksamhet råkat placera en frotté i golvhöjd så är hon där. Särskilt snabb är hon om kattlådan inte är helt kliniskt tömd.
Men som tur är älskar vi henne ändå. Något mindre dock när vi insåg att de dyngsura handdukarna inte bara var just dyngsura av vatten. Och vilken jäkla stank!! Hon måste ha jobbat hårt hela natten den kissen. Tyckte väl att hundarna hade tömt sin vattenskål ovanligt grundligt i natt. Där fick jag den förklaringen!
Vi/sambon försökte tvätta de stinkande tygstyckena, och i samma veva slängde han tyvärr (på min order så klart, skratta ni bara) med resten av hushållets handdukar. Nu har vi inga alls, för trots 90 graders hårdtvätt så stank de *gråta* kraftigt. Så, det var bara att kasta alla handdukar. Det blir en tur till Jysk imorgon!
Jag väljer att se det från den ljusa sidan - I will go shopping tomorrow *ler mycket brett*
Han som trodde det var lugna gatan att vara gift...
Internationella symbolen för äktenskap! ;)

Av Sofie Fredriksson - 7 februari 2009 21:28

Just nu sitter vi och äter räkor, dippar morötter och har det bara gott hela famijen. Eller, rättare sagt: Jag skalar räkor, Max äter dem, Jonny sitter med tröjan över näsan för det luktar illa om skaldjuren medan Nick flyger omkring med munnen full av popcorn och längtar tills bastun är varm.
Ute yr snön kraftig, och vi ska strax basta. Härligt, hela familjen tar det bara lugnt, aaaahh!! Längtar lite tillbaka till Egyptens värme, men det var ju faktiskt lite väl varmt om jag tänker efter. Kolla in grabbarnas miner på kortet, de är inte alltför nöjda...
Hela familjen (utom jag) sitter vid snustorr fontän.
Brunnen de sitter vid är snustorr. Wonder why med ca 40 i skuggan....

Självklart måste jag lägga ut lite bilder på våra älskade kids. Vad vore livet utan dem??
Lillen är på sitt bästa stadie i utvecklingen till fullbordad människa. Han river i allt, klättrar överallt och äter som han vill och när han vill. Om han äter över huvud taget, för barn som är 1 1/2 år har otvetydigt kommit på det roliga med att testa gränser....
Våra äldre killar gör vad de kan för att hålla lillebror i shack, men det krävs tålamod. Tålamod i massor!
Kean rymmer ner...  Kean äter müsli på sitt vis...  Nintendo Wii är kul!  Lillen får vara med och spela Wii ibland.
Bilderna föreställer följande:
1-Kean rymmer när ingen annan vill öppna grinden. Resultat blir att han fastnar och grinden går varken att öppna eller stänga.
2-Kean äter müsli på sitt vis. Men vi är vid detta laget glada att vår lilla matstrejkare äter över huvud taget, så vi väljer att bara dokumentera händelsen.
3-Max och Nick spelar Wii. Sams är de med! =)
4-Lillen får vara med ibland och spela. Ett tag i alla fall, tills han försöker sno med sig Wii-boarden under högljudda vrål.

Skulle man nånsin le om man inte hade dessa frön??

Ovido - Quiz & Flashcards