Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Sofie Fredriksson - 24 februari 2009 20:44

Idag är jag deppig. Det  är februari, det är kallt och jag har fått en par avbokningar för mycket för min smak. Det är fler än jag som har det tufft de här månaderna, det är ju faktiskt så. Men ändå, jag surar.

För att gnälla ytterligare så har kroppen jag bor i sagt upp sig. Det gör ont i varenda muskel och förkylningen vill inte släppa. Jag harklar och snorar som en gammal tant. Gnäller som en tant gör jag också.

Kort och gott är jag Sveriges aaaabsolut gnälligaste, suraste tatuerare idag.

Hmmpf!!


Av Sofie Fredriksson - 24 februari 2009 09:34

Äntligen har jag varit iväg till Yasuragi, och det var bättre än jag någonsin kunde tro! =)

Det stod klart redan när jag kom dit att denna byggnad var något speciellt. Från utsidan såg den tämligen platt och grå ut, men insidan var sååååå mysig och vacker! Och supertrevlig personal med, det är ju alltid en fördel. =)
Bäst gillade jag nog tvagningsrummen med tyst avdelning. Tänk er ett dusch/badrum uppbyggt  av mörkt grå stenplattor i oregelbundna former och endast några skumma spotlights som lyser upp. I ena änden dushrummet fanns två mycket varma källor formade av stora, runda stenar där man kunde sjunka ner och bara gona sig. Underbart!! 
Ute i simhallen fanns ytterligare en varm stenkälla, en stor bassäng och en herrans massa relaxstolar som bl.a vätte ut mot fjärden. Bara för att höja mysfaktorn ytterligare så hade de även varma källor utomhus, och det blev för mig en klar favorit!
Tänk er att sjunka ner i en varm, mörk bassäng med bara några få myslampor runt om medan snön virvlar runt knutarna. Du kan sitta där och bara vara, utan tankar och så totalt slappna av. Röken som stiger upp ur bassängerna bidrar bara till att ytterligare förhöja myset. Jag som är rätt så mörkrädd hade inte en tanke på hur hotande mörkret kan te sig annars, ha ha.
Det enda som saknades var min kära karl, som hade gett mig denna ynnest i present (för ett bra tag sen). Det hade varit kul att ha någon att surra lite med, men säger man så mycket som sushi så springer lilla Jonny långt åt andra hållet.
Det lär bli fler besök hit, så då ska han minsann med!!! 
Maten kan jag bara säga så här om: HELT JÄKLA FANTASTISK!!!!!  Ursäkta svordomen, men det finns inga superlativ som räcker till för att beskriva all god mat de serverade. Och gillar man (som jag) sushi, ja då är man på rätt ställe. Och deras marinerade pilgrimsmusslor, mmmmmmmm!!!! 
Här är lite knapphändiga bilder från förra dygnets härliga timmar:
Att köra bil i Stockholm suger!!   
Att köra bil i Stockholm suger!!!                        Min säng =)
  
 

 
Badbaljan på mitt rum =)
 
Utsikten från mitt illla rum ut mot fjärden samt ett av många viloställen som korridorerna bjöd på. =)

Ett toppendygn blev det!! Tack älskling! =)
Ovido - Quiz & Flashcards