Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Sofie Fredriksson - 17 februari 2009 20:14

Nu är det dags att plocka fram den gnälliga lilla kärring som bor i mig, för nu är Fia så trött, uj uj.

Fick just veta att banken gjort avslag på vårt runstningslån, till synes (så klart jag tycker det...) utan giltig orsak. Det skulle vara helt grönt att låna till att rusta vår sketna toalett, som är allt annat än fungerande enligt banken. Inga hinder vad de kunde se.

Så, vi var dumma nog att ta hit en hantverkare som skulle påbörja eländet i nästa vecka. Golvmatta är köpt och allt är färdigplanerat.

Och så går bankhelvetet och säger nej, helt utan förvarning.

Det känns ungefär som det gjorde för en par veckor sedan när en mäklare skulle värdera vårt lilla hem efter rustningen, och hon sänkte värdet på huset istället för höjde det med ursäkten att "huset varit svårsålt/hon hade glömt att berätta att värdet sjunkit på kåken sedan vi köpt den/etc etc. Kul värre, och nu är jag pisst som bare den!

Älskade maken var smart nog att inte upplysa mig om läget förrän jag slutat jobba. Stackars sista kunden i annat fall... =(

Men jag antar att det bara är att ta nya goa tag i livet och hoppas på att morgondagen ter sig aningen ljusare. Tycker att farbror Gud borde ha slut på alla exkrementer han har låtit hagla över mitt huvud nu...


Ovido - Quiz & Flashcards