Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Sofie Fredriksson - 6 februari 2009 21:08


Jag är trött men maken är nog tröttast! Hoppas på att få sova hela natten.
Imorgon börjar jag inte jobba förrän 11, hur härligt är inte det? Jag hinner alltså i lugn och ro med att äta frukost med hela familjen, gud va skönt!! =)
Så här är det:
Till studions två dörrar finns endast en nyckel. Inatt fick nyckeln sova över på studion i sällskap med praktikJocke och Sandra, vilket gör att jag måste ringa på porttelefonen för att bli insläppt. (Sandra brukar vara uppe med tuppen och vid god vigör när jag dundrar in, men idag var så icke fallet).
Så imorse när jag väl blev insläppt i studion efter mycken möda så hittade jag en mycket tungt sovande Jocke på min brits, i mitt bås. Tack och lov vaknade åtminstone Sandra av mina envisa knackningar och skrällande vid studiodörren. 
En kvart hade jag ägnat åt att försöka ta mig in i studion, men när jag såg den sovande tatueraren på britsen förstod jag varför han inte hade öppnat. Tröttare man får man leta efter, ha ha.
Trots att telefonen i studion (som ringer högt bara fyra meter bort) hade tutat bra nog så icke! Han hade väl drömmar om sin Emma kan tänkas.
Tyvärr fick hans sömn ett abrupt slut när elaka chefen måste ha tillbaka britsen omgående, pronto... Trots att han nyss vaknat så var han ändå glad, ett plus i kanten. Men skaffa väckarklocka mannen, please! *skrattar*
Samtal från studion i onsdags:

Jocke släntrar in på  jobbet: God morgon på er. Lugnt eller?
Fia: Mhm, allt lugnt. Jag har spytt galla med Sandra här bara. (Jag och Sandra har haft kvalificerat skitsnack på morgonen).
Jocke: Aha, jag förstår.

Jocke går in i köket och äter frukost, går sen på muggen (och fäller förhoppningsvis ner toaringen efter sig) och kommer sedan ut i studion igen.

Jocke: Men varför har du kräkts då? Magsjuk eller?
Fia: Öh? Vad, har jag kräkits? *funderar*
Jocke: Ja, det har du ju.
Fia: Men nu hänger jag inte med...
Jocke (efter en stunds hummande): Men du hade ju spytt över Sandra sa du.
Fia: Nä, det tror jag inte?
Jocke: Men du hade ju spytt galla på Sandra sa du!
Fia: Aah, nu förstår jag! Nej, jag har gnällt lite till Sandra bara, ha ha.
Jocke: Åh fan, då fattar jag nog (ser misstänksamt på mig och tror att hans chef surrar i nattmössan totalt). Jag som trodde du var sjuk, fan jag blev orolig!

Han är bra go, våran Jocke! Mitt jobb är kul! ;)
Han har jättemycket roligt att säga den mannen, och i den mån jag kan komma ihåg ska jag försöka ta med det så ni också får läsa härligheterna. =)

En liten känslig grej han sa här om dagen under ett djupt samtal var:
"Jag fattar inte varför nassarna förnekar det där med koncentrationsläger. De vill ju ändå inte att judarna ska få finnas!"
Och har han inte rätt så säg??

Ovido - Quiz & Flashcards