Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Kiss-e-kiss

Av Sofie Fredriksson - 7 februari 2009 22:50

Nu är vi färdigbastade, det gick fort det. Fia gillar icke värme så mycket så hon vill bo i bastun hela kvällen. Plus att jag närde en liten förhoppning om att det skulle ligga kvar någon liten räkstjärt i skålen som Max adopterat... 
Jag fick ett gäng räkor jag med, han hade varit snäll och sparat några till lilla mamman. =)
Jag sitter och känner mig så där loj men fräsh som bara en bastu kan åstadkomma, mmmmm....
Ikväll har jag även sanerat vårt badrum/toalett på övervåningen. Vi upptäckte ju tidigare i veckan att det läker någonstans i samma area som toalettstolen står. *Iiiikkk!!!!!* Hur kul är det på toppen av allt annat?
Men gott folk, det blir lite värre än så.
För att samla upp allt vatten som arean runt toaletten släpper ur sig (vi har ännu inte lokaliserat exakt varifrån vattnet kommer) så hade vi slängt ut handdukar för att stoppa vattnet från att nå ut till hallen. För det var en hel del vatten, pool typ...
Och vad händer? Jo, vi har en katt som heter Kitty. Kitty gillar att kissa på handdukar. Eller för all del andra tygsaker som ligger på hennes "potthöjd". När man i en kort sekund av obetänksamhet råkat placera en frotté i golvhöjd så är hon där. Särskilt snabb är hon om kattlådan inte är helt kliniskt tömd.
Men som tur är älskar vi henne ändå. Något mindre dock när vi insåg att de dyngsura handdukarna inte bara var just dyngsura av vatten. Och vilken jäkla stank!! Hon måste ha jobbat hårt hela natten den kissen. Tyckte väl att hundarna hade tömt sin vattenskål ovanligt grundligt i natt. Där fick jag den förklaringen!
Vi/sambon försökte tvätta de stinkande tygstyckena, och i samma veva slängde han tyvärr (på min order så klart, skratta ni bara) med resten av hushållets handdukar. Nu har vi inga alls, för trots 90 graders hårdtvätt så stank de *gråta* kraftigt. Så, det var bara att kasta alla handdukar. Det blir en tur till Jysk imorgon!
Jag väljer att se det från den ljusa sidan - I will go shopping tomorrow *ler mycket brett*
Han som trodde det var lugna gatan att vara gift...
Internationella symbolen för äktenskap! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards