Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Sofie Fredriksson - 27 februari 2009 13:55

Idag känns allt mycket lättare än gårdagen och dagen före det. Men jag ska ärligt säga att i natt trodde jag att det omöjligt kunde bli en så här bra dag, men jag hade fel!
Större delen av natten har gått åt till att byta täcken och övriga sängkläder för lillen har magsjuka grande. För att göra det hela bättre så skulle maken upp och iväg till Umeå vid halvsex, och jag började få ont i kaggen jag med.
Nicke lilltroll har också varit magsjuk i natt, och allt kunde ha blivit kaos idag. Men där sket Gud fader en lök, ha!
För oss knäcker han inte så lätt >:)
Lillen är pigg och glad idag (tänk om man kunde återhämta sig så fort som barnen gör), Nick mår lite bättre, hans fot mår si så där (men i alla fall inte sämre upplyser han) och Max, ja han är -som alltid- friskare än en nötkärna.
Och jag själv har bara goda nyheter på schemat denna soliga februaridag. Jag tar tillbaka allt jag har sagt om att Februari är en kall och nyckfull sketen jäkla månad.
Det är riktigt skönt att vara hemma hela styrkan (nästan hela, vi saknar ju Jonny lite så klart). Det är gött att bara fisa runt i mysisar och ta det lilla lugna. Visserligen har jag några ton tvätt att ta itu med, men det är inget stort bekymmer i det hela tycker jag. Och jag råkar gilla att hänga nytvättat, för det luktar så gott! =) Lyllo mig alltså, som får stå och tvätta två dagar framöver, ha ha.

Ovido - Quiz & Flashcards