Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Rubrik saknas

Av Sofie Fredriksson - 2 februari 2009 21:12

I morse kom bruttan från mäkleriet och kikade igenom huset för eventuell uppvärdering. Hon såg ju nöjd ut enligt sambon, så det är bara att hålla tumme tills imorgon då domen landar.
Jag har jättefina bilder i kameran, men någon (ingen nämnd, ingen utpekad) har gömt min sladd, så jag kan inte lägga över dem i datorn. Ni får vänta!


Detta är jag när jag blir påhoppad utan förvarning av Skatteförvaltningen


My life so far:

Helgen var ju bra, en hel dag ledigt - söndagen - och den gick ruggigt fort kan jag upplysa. Vill ha meeer helg!! Vem fan kom på att veckan bara ska innehålla sju dagar? I och för sig hade jag väl jobbat 13 av 14 dagar om veckan var så lång, men ändå *gnälla*

Igår var jag till skatteförvaltningen. Inget kul ställe för en sån som mig (som alla tror sig veta så svartjobbar tatueraren ENBART). Vi är aldrig lagliga.
Jo men hej du! Och när jag blir sjuk står det då noll på F-kassan, det gillar jag!
Kan meddela följande:
Det enda som räddade min gårdag var att damen som satt i receptionen på Utsugar-borgen var urtrevlig och ytterst hjälpsam.
Jag kom dit lite i panik för att jag (vilket senare bekräftades) inte hade fått alla papper på min kära anställda som jag trodde mig behöva. Och nu till kruxet:
De kunde se att jag är anmäld som arbetsgivare från december -08. De kunde se att jag hade en ynka anställd.
Vad de däremot inte kunde se var vem den anställda är. AND WHYYY???
Jo, det ska sur-Fia tala om:
DE HAR INTE SKICKAT DE PAPPER JAG SKA HA, SÅ NU RISKERAR JAG BÖTER FÖR ATT JAG INTE HAR SVARTJOBBARE HOS MIG!
Jag är sur, gillar inte skatteverket längre alls, typ! Min smarta hjärna har räknat ut att om jag hade svart arbetskraft hos mig så hade detta inte hänt. Men bara för att man är ärlig så går man på pumpen. Jäkla papperssverige! *muttrar lite*
Jag ringde in till Utsugarna förra veckan och frågade om jag behövde något mer papper som bekräftade vem som jobbar hos mig, och fick svar NEJ när jag rabblade upp vad för papper jag redan hade. Men det stämmer icke.
Sätt gärna någon bildad männsika i rådgivningen hörrni, inte nåt jäkla nöt som skrattar och slår igen trattarna som är lokaliserade på var sida om hans skrämmande tomma bikupa när man försöker prata med honom.
Men nu är ni fast, jag har kommit på er med näven i kakburken era små skatteslurpande amöbor!
Alldeles säkert hade Utsugarna räknat ut att jag inte skulle orka ta mig igenom papperstrasslet och därför ge upp och anställa svart som natten. Men mig gick de bet på minsann, he he. Alldeles säkert tänkte de nog tjocka på sin redan översvallande fika-kassa med min miljonböter för illegal Maria, men noohooo då, det kan ni glömma, he heee.
Ni får fortsätta äta torra gamla skorpor och dricka halvkallt, surt kaffe på era raster. <-------------------------hemmasnickrad konspirationsteori
Men en som inte får torra skorpor är damen som hjälpt mig, heter hon möjligen Lena? Jag tänker gå dig med den största tårta jag kan hitta, för det är hon värd. =)

Ikväll har jag färdigställt två porträtt med lite kuriosa runt. Ett jobb som jag längtat länge efter att få färdigställa! Bild kommer när sambon plockat fram kabeln...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards