Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Stockholm

Av Sofie Fredriksson - 25 maj 2009 09:15

I helgen har jag och Malin varit i Stockholm. Jag kommer att banta ner all info till er om denna helg, så att era ögon slipper trilla ur huvudet av leda:

Anländer pigg och relativt glad.
Inser att Stockholm är det samma som under min senaste visit hit. Drabbas av lite hemlängtan. Bonnläpp, torris, glädjedödare, partykraschare, ja visst! ;)
Hamnar i Gamla Stan. Äter god sushi. Hemlängtan släpper något.
Det finns många många affärer. Till ingen nytta, jag är icke intresserad. Hittade dock två böcker som kan komma till användning. Länge leve Gamla Stans scifibokhandel! =)
Tar en god mörk öl i solen. 
Handlar, går i affärer, blir trött och lite öm i fötterna. Vill helst gömma mig i djupaste tystaste Lappland vid detta laget. Hur kan en stad rymma så mycket kommersiellt jippo-galej och stressat folk?
Hem till hotellet. Fixar oss inför kvällen. Provar en ny tröja som jag köpt på Gina (ett av de fyra plagg jag inhandlade denna helg).
Äter god middag på Bröderna Olssons vitlöksrestaurang. Lite för sent på dygnet, jag blir svintrött av den goda maten.
Såsar runt och kikar till Kellys på söder. Me not like. Köttmarknad grande. Går en sväng i stället.
Får till siste säga ett litet hej till de raraste Hudikborna jag vet. (Tyvärr blev det ett ynkligt kort besök).
Går ut från nästa pub, sällskapet vill ha mer mat trots den gigantiska middagen på Olssons.
Jag lär mig vad vänskap är.
Jag går till hotellet och sover med vitlöken ångande ur varenda por på min trötta kropp.
Vaknar, äter hotellfrukost.
Går på stan en sväng till, letar ritblock och pennor.
Träffar "faster" Ingrid, får en guidad tur ut till en liten trädgårdsrestaurang vi Skansen. Sitter där och pyser i väntan på att klockan ska närma sig hemfärd.
Blir skjutsad till The Station som nu är en härlig Halleluljauppenbarelse.Jag är på väg hem!!

 
 
Susansnusan

Susansnusan

25 maj 2009 22:05

Jadu...det räckte att jag kom till Göteborg så kändes det som jag rörde mig i slow motion.Det var inte jag som tog mig fram som en snigel..utan det var alla andra som sprang gatan fram som om de var jagade av något!!..Borta bra men hemma bäst;-))

http://susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards