Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Sofie Fredriksson - 9 maj 2009 20:56

Fråga Jonny nästa gång ni ses varför vår hund fick en längre promenad än väntat igår kväll...

Av Sofie Fredriksson - 9 maj 2009 20:36


Kean hjälper till med disken. Kolla in shyssta frippen! =)

Av Sofie Fredriksson - 9 maj 2009 20:27

På fredag eftermiddag hade vi en gnutta sol. Då är det promenad som gäller med alla hundar och ungar. =)



Av Sofie Fredriksson - 9 maj 2009 20:17

Nu har allt grus landat, och det var en hel del! Igår när jag kom hem från jobb och dagis så stod Max mitt uppe i hela härligheten och skottade för allt vad armarna höll. =)


Max får hjälp av Kean att sprida ut singlet.

Fungerar även som rutchkana om man vill.



Nu är allt på plats. Nick hjälpte också till lite innan det var klart.
Jonny var dock den som stod och skottade klart allt i regn och kyla. Vilken karl man har turen att få vara gift med!

Av Sofie Fredriksson - 9 maj 2009 20:09

Tur att det fanns bananer på jobbet imorse!
Jag tog en härlig promenad till jobbet och trodde att jag var ute i god tid. Men det upptäckte jag relativt snabbt att jag inte var när kunderna stod och hängde på låset... Panik, för jag hade inte hunnit med mer än två koppar (visserligen gott) té på morgonen...
Man kan kalla mig tidoptimist ;) Och frukostkomponerare!


"Vårt dagliga bröd, giv oss idag...."  .....en par nybakade bullar (TACK Ulrica!!), en par bananer, ett glas berocca och en näve nötter.

Det fick blir slakteriavfall i form av en grillad med bröd på vägen hem, för då var jag farligt nära svältgränsen. Mio, som var med mig på jobbet idag fick dock halva korven när jag inte kunde äta mer. Man ska inte analysera medan man käkar...

Av Sofie Fredriksson - 9 maj 2009 20:08


Nu var det en par dagar sedan jag uppdaterade. Datorn ville inte alls igår, men nu är den med igen!
Här är senaste dagarnas gaddningar:


En orchidé för varje barn. Frihand.


"Hon flyger med egna vingar"


En blå orchidé med dotterns namn ovanför. Frihand efter pappans idé.


Samma barn som ovanstående, men denna tillhör mamma. Liljor med berlock. Frihand.





Ovido - Quiz & Flashcards