Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Sofie Fredriksson - 18 maj 2009 23:23

Imorgon åker jag (och Jonny) till St Eriks och kollar mitt öga igen. Jag bävar lite måste jag erkänna. Som vanligt då. Men skönt att Jonny är med =)

onsdag åker Max och Jonny (och hela Max klass) på resa till Grönan och Cosmonova. Max längtar!

lördag åker jag till Stockholm och dejtar Malin. Åh, det ska bli så kul att få utbyta lite surr med en likasinnad!

Av Sofie Fredriksson - 18 maj 2009 23:23

Idag var vi på barnläkarmottagningen med Kean. Äntligen hittade vi en läkare som lyssnade ordentligt och tog oss på allvar.
Efter en rejäl pratstund, pricktest (för att kolla allergi mot hund och katt), grundlig undersökning och ännu mera samtal med en till läkare så kom de fram till att Kean troligen har ansträgningsastma. Ingen allergi i sikte tack och lov.
Så, nu har vi Bricanyl (stavas det så?) som han ska ta innan läggdax och när han leker (för det mesta rosslar det i bröstet när han blir lite för aktiv tyvärr). Vi ska prata igen med läkare om en månad ungefär, och det känns tryggt.
Dessvärre var det inte helt enkelt att få killen att andas in medicinen, men vi tränar på det så blir det nog bra med den saken.
Jättefint munstycke till medicintuben har han fått:

Keans KalleAnka-tratt. Inte vill han ta sin spray bara för det inte...

Så, alla som vi träffade på Barnmottagningen idag var toppen! =)

Av Sofie Fredriksson - 18 maj 2009 23:10

Dagens jobb:

 

 




Före och efter. Dock ej klar ännu. En sittning till så. =)


Så här ser det ut när jag och TattooMalin samarbetar =)


Hendrix himself.

Så, det har varit en lite lång dag på jobbet. Men KUL!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards