Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 23:38

07.00- Kliver upp och fixar frukost till fröna
07.15- Jagar lillen och försöker få på honom anständiga kläder samtidigt som jag försöker få igång de två äldre sönerna.
07.25- Nick klär på sig under protest. Max ligger i min säng och vill inte till skolan.
07.35- Nick cyklar till skolan. Jag fortsätter jaga lillen. Max börjar röra på sig. Men det går mycket sakta.
07.40- Packar till mig själv, försöker hinna klä på mig utan att glömma något plagg. Farligt nära gränsen för senil demens känner jag....
07.45- Ungar, hundar, matdosa, jobbryggsäck i bilen. Avfärd mot skola och dagis.
07.50- Lämnar Max på skolan. Han vill inte alls detta idag.
07.58- Lämnar Kean vid frukostbordet på dagis tillsammans med 4 fleecefiltar som jag att skänka till dagis. Idag gråter han inte ett uns.
08.05- Kommer ner till jobbet, parkerar och går en promenad med vovvarna. Släpar upp packningen från bilen.
08.10- Äter frukost för allt vad byxknappen håller. Städar köket. Diskar undan. Am I a housekeeper eller??!!
08.23- Riggar stationen. Kollar sterilutrymmet. All clear. Pimplar morgonkaffet under tiden i hopp om att vakna till.
08.35- Kunder kommer. Börjar gadda nr ett. Riggar av, riggar på och sörplar lite till kaffe medan kund två förbereder sin session med en ärofylld, lugnande ryk.
09.15- Kör nr två. Goa kunden!
10.05- Riggar av, riggar på.
10.10- Kör kunde nr tre. Är vid gott humör ännu. Otroligt, ha ha.
11.20- Max ringer och mår dåligt. Han kommer ner på studion och lägger sig en stund. Det har varit jobbigt och stökigt i klassrummet. Han hostar och har ont i halsen.
13.35- Bokar om nästa kund till 14.15. Min mage skriker maaaat!!! Min son skriker heeeem!!!
13.45- Kund klar, packas, tackas och allt är gött.
13.58- Tar två tuggor sallad medan Max kopplar hundarna.
13.59- Skjutsar hem en lite loj Max och vovvarna.
14.10- Nere på jobbet igen. Riggar på för ny kund, snabbstädar av köket och äter under tiden.
14.25- Kund nr fyra anläder med coolaste vikingabilden. Kör, riggar av, riggar på, bokar ny tid till kund.
15.30- Moppar golvet i båset som är äckligt nersölat. Riggar på för nästa kund. Skrubbar tuber i sterilrummet.
16.02- Kund fem står i dörröppningen. Ritar i ordning, trycker, gaddar. Mycket trevlig donna, vi surrar och skrattar under tiden gadden växer fram.
18.05- Slår följe med sista kunden och köper dessa tvättnötter.
18.20- Knatar hemåt.
18.30- Hämtar Sushi på Jin Tai, köper snus till Jonny medan jag väntar, går hem med käk och snus och munnen full av aperitif á la Bounty.
18.40- Hemma!
18.45- Gosar med Kean innan nattinatt. Kramar Jonny lite.
18.55- Äter sushilådan. Läser Kuriren (som vi nu prenumererar på). Försöker gå ner i varv.
20.00- Andas nu i normal takt. Går ner och hänger kläder med hjälp av Max och Nick. Lägger in en maskin till.
21.00- Vi kvällsfikar med grabbarna. Följer dem ner och säger god natt.
21.05- Max kommer upp. Pumpan (vår ena katt) har varit instängd i hans rum oturligt nog. Ännu värre är att hon har kissat ner hans båda täcken. Bingo!
21.10- Letar nytt täcke, bäddar rent. Säger god natt grabbar igen.
21.25- Sitter framför datorn.
23.35- Hänger en till maskin tvätt. 
23.55- Jonny sover sedan länge på sin sida slafen.
 
Natti natt!

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 23:05

Jag saknar båda Mariorna nu. Sitter i sängen och tycker riktigt, riktigt synd om mig själv...

Månripa - shape me up (..before yoy go go...)!! Behöver en dask i häcken!
Min allstädes bästaste spådam och själauppfostrare hittar ni på:
http://www.moongrouse.com/

Maria H - studion är f******ing inte bra utan dig... =(  Vem ska jag nu snacka skit med hela dagarna? *garvar*

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 22:24

Ta nu detta på rätt sätt. Tyckte den var lite kul bara. Jonny kan sova lugnt i natt och alla andra nätter...

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 22:22

Nötterna fungerade! =)
Mina nya idoler helt klart *hurrar* Nu kan jag både äta nötter och tvätta mig och hela huset med dessa nötter. (Äta gör jag dock andra sorters nötter...)

Man kan nämligen använda dem som schampo och rengöringsmedel med =)
Nötfia is my middle name, yeah!

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 20:37



På söndag är det dags! Heinz is on his way!!!!

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 20:31

Vad är nu detta?
Jo, jag tatuerade en liten Carina idag. Donnan ifråga rekommenderade att jag skulle prova något så skumt som tvättnötter.
Jag som brukar ha koll på detta med miljön någorlunda hade aldrig hört talas om dem.
MEN - nu ligger det en näve nötter i min tvättmaskin och snurrar runt. Återstår att se om kläderna blir rena och mjuka som Carina sa. Men jag har all anledning att tro henne. Inte behöver man sköljmedel heller. Ännu bättre eftersom halva familjen inte direkt tål sköljmedel.
Detta är mycket spännande (nej, mitt liv är väl inte så actionfyllt kan man säga, ha ha), och jag väntar med andakt på att få hänga tvätten. Återkommer med betyg på nötterna! =)

Carinas nötter ;)

Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 20:30

Dagen har varit god. Mycket trevlig dag, betyg 4,0 av 5.
Detta är dagens skörd av tatueringar:


Poseidon eller Neptunus. Bestäm själva. Hur som helst var den en mycket rolig bild att få äran att göra =)


En fuling-gubbe som tydligen härjat i Lektyr. Smaken är som baken-delad ,ha ha!


Lotusranka på magen. Designad av Henrik Sjölin, vår lilla stads flitigaste glasblåsare.

Så här kan det se ut när det läkt och blivit alldeles för ljus. OM det nu ser ut så, ja då kommer man och fyller i lite till.
 
Idag hade kunden med sig lite fler bilder på ovanstående kille. Det gjorde det betydligt lättare att snygga upp honom. Man kan knappt tro att det är samma tatuering. Nu är han sig lik igen!

Bara goa kunder idag. Toppen =)


Av Sofie Fredriksson - 6 maj 2009 00:05

Om du som kund kommer in och vill boka tid, och jag säger att första tiden är i (t.ex.) augusti, då ÄR närmsta tiden i augusti. Oki??
Det är inget fel att fråga en gång, men fyra eller fem gånger, gärna med ett visst mått av misstro i rösten, det är bara för mycket.
Puss och kram till alla er kunder som har ett uns av respekt och gammaldags uppfostran i kroppen.

            
              Framsidan på min favorittröja...

Ovido - Quiz & Flashcards