Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Sofie Fredriksson - 5 maj 2009 23:35

När du går, nygaddad och fin (i bästa fall) har vi några timmar kvar att göra innan vi går hem.
Städ, städ och städ. Rengöring och sterilisering av det vi använt, förberedande inför nästa arbetsdag, materialkoll, och lite till städ. Bland annat...
Här är en del av vad som händer med det du nyss haft på och i huden:


Smutsiga tuber (dvs handtag) ställs i rengöringsmedel och vatten. Sen skrubbar vi.
Vill det sig illa blötlägger vi igen. Sen ner i ultraljudsbadet med kem.medel


Mitt älskade u-bad. Även kallat spapool av mig. =)


Rena tuber och annat ställs på tork innan de packas i sterilpåsar för att sedan få en tur i min Autoklav.


För att kunna packas i påsar måste det göras påsar. Tejp med sterilindikator och speciella påsar är en himla bra uppfinning.


Detta är vad vi anväder allra mest. Handskar och handsprit. Och så Torkypapper.... I mängder....
Jag försöker vara miljövänlig och inte ta mer än vad jag behöver dock.






Av Sofie Fredriksson - 5 maj 2009 23:30

Ikväll har vi haft finfrämmande minsann. Fredde med sitt uppiggande ritblock var här. Gäller det karikatyrer så är det mycket få som slår den mannen på fingrarna. Likaså detaljarbete! Oh my oh my....
Och fina fisken fick jag också. Rensad och klar till och med. Tänk vad gött, imorgon blir det regnbåge till middag. Jag bara älskar regnbåge! Tackar ödmjukast för allt denna afton.
För er som inte vet vem Fredrik är ännu så kan jag berätta att det är han som har ritat ihop min logga, dvs karikatyren på min logga.

Av Sofie Fredriksson - 5 maj 2009 23:28

Studion har fått det lite finare i det s.k kundrummet. Gardiner kan faktiskt höja mysfaktorn och det en hel del. =)
Idag har jag haft en så där lebbigt lugn dag, och det känns som att det var behövligt att bara få fisa runt och ta allt i ett mindre hetsigt tempo - FINALLY!
Dagens jobb:

Suzanne har fått ett tredje öga som vakar över henne.


Om en kund kommer in med en sån här bild så blir tatueringen så här:

Inget att visa små telingarna innan läggdax. Fasiken, vet inte ens om jag vågar sova i natt efter att ha suttit med denna en par timmar idag...

Ovido - Quiz & Flashcards