Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Fet känga och pungspark!

Av Sofie Fredriksson - 24 januari 2009 21:23

Åter igen riktar jag en stor, tung känga till pappan som inte ens kan plocka upp luren och ringa sina grabbar.
Är det rimligt att ett barn ska behöva gråta sig till sömns så ofta som mina får göra? Är det rimligt att jag får frågan om varför pappa inte vill ha dem? Vad ska jag svara, han är aldrig hem, bjuder aldrig över dem, ringer mycket sällan. Och när jag skriver "aldrig" och "sällan" så menar jag just det...
Hur fan kan man vara så hjärtlös och totalt känslobefriad? Och lögnen att "jag kommer hem så fort jag köpt en ny, större bil" hur länge tror du de går på den? Deadlinen för det skitsnacket gick ut för ca 2 månader sen. Men de ville verkligen tro dig, länge försökte de hålla hoppet uppe...
Och det är bara en av alla lögner som människan har dragit ur sig så vi börjar lära oss nu.  
Nu sjunker sanningen in, pappa kommer inte hem som han lovat. Och ingen av hans släktingar verkar bry sig. Allt ni bryr er om är hurivida ni själva får träffa grabbarna. Och grabbarna hoppas varje gång de är hos släkten att pappa magiskt och oväntat ska dyka upp. Varje gång kommer de hem med huvudet sänkt och gråter sig till sömns. Tack!
Trodde jag att det skulle lösa något att söka enskild vårdnad (som alla anser, och jag vet, ni har delvis rätt) så skulle jag göra det. Men enskild vårdnad löser inte att han skiter i ungarna. Det enda det löser är att jag slipper hans underskrift så fort vi ska göra något. Inte ens flytta till hus går bra utan hans underskrift, trots att det är inom samma stad. Jävla pappers-sverige! Men det kapitlet är av mindre betydelse för oss.
Ja, jag är arg. JA - jag är ledsen. För det mesta önskar jag att det fanstyget ska gå upp i rök.
MEN - det går inte en dag utan att jag önskar att han ska ringa och säga till pojkarna att han älskar dem och att de betyder något för honom. Det går inte en minut utan att jag känner deras sorg och smärta.
Han tror inte att de kan känna så som jag beskrivit (sagt av honom själv på den tiden han faktiskt pratade med oss), utan att det är jag som planterat in ord och tankar i dem. Han säger att de inte är smarta nog att komma på något sånt.
Men då ska du veta att trots allt du gör (eller inte gör snarare) så har jag aldrig någonsin sagt ett ont ord om dig.
Fantastiskt vilket satans pokerfejs man kan ha bara man vill...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards