Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Sofie Fredriksson - 25 januari 2009 21:22

Busen Kean trivs på höjder
Datormarodören Kean (spana in den söta babylooken teroristen har...)

I morse klev vi upp tidigt, jag och grabbarna. Jag städade och Max satte sig med laptopen i knät, och då lillen ville så klart göra lika... Så, snäll (och korkad) mor hämtar Jonnys lapp (den dator jag också använder) till lillen, som blir jätteglad - så klart. Bröderna sitter lyckliga en stund och knattrar på tangenter. Tysta och i samförstånd.
Helt plötsligt slänger lillen igen locket på laptopen (hårt) och älgar därifrån med en inte helt obekymrad min. In i barnrummet bär det och där sitter han en stund och trycker och pillar på legobitar i godan ro. Mamma misstänker ännu inget särskilt...
Meeeen, när jag sedan ska ta upp datorn från golvet och ställa den på bordet bredvid, så rinner det något ur den. Något trögflytande med vita prickar i.
                                KeanBean har spytt upp frukostlellan i datorn.
Klart som fan han smällde igen den illa kvickt och drog *garvar* Han är inte dum den lille mannen... Men efter noggrann rengöring så fungerar den hyfsat igen. Den är sig inte lik helt, den bläddrar lite för sig själv och så, men det gör inget! Mamman blev livrädd, då bokföring och allehanda kunduppgifter ligger i denna fördömda burk. Men, det visade sig att jag inte behöver tippa upp en hela wisky och döva min sorg, så istället tar vi en välförtjänt balja med té! =)

Av Sofie Fredriksson - 25 januari 2009 21:20

Jag jäspar och känner mig glad efter den här dagen, trots att det är sent. Idag har varit en sån dag på jobbet som man nästan aldrig får. Jag har nämligen fått göra tre roliga jobb, ett litet och två stooora. =)  Bilder utlovas senare.
I natt har jag sovit en hel timme, och jag hoppas livligt att blivande natt blir annorlunda.
Tack vare världens bästa Maria (som vanligt) fick jag faktiskt snarka en stund innan första kunden kom i morse.
Moraliskt förfall och fasa!! Tatueraren sover på jobbet. God damn vilket shysst jobb jag har tänker ni va? Men tänk på det här också:
Från i fredags har jag sammanlagt sovit 7 timmar, och de är inte i streck... Vill du sitta under mina nålar om jag inte har sovit? Mhm, kunde tro det ja.... Men jag kan ärligt säga att det är gött gött gött med en slaf på jobbet =)
Så, tack vare att jag fick nanna en timme i förmiddags så orkade jag med glädje kvällen ut. Nu ska jag faktiskt knoppa, och jag hoppas livligt att lillen sover natten igenom!
Trött vovve!
Om jag hade varit hund hade det här varit jag nu strax...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards