Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Sofie Fredriksson - 30 januari 2009 21:17

...är jättebra om du frågar mig! För tänk vad man får reda på, uj uj. Detta gäller i alla fall om man har en seriös sådan att tillgå... För gudarna ska veta att det är många som vill tjäna slantar på andras olycka, hua! MEN - hon är inte en av dem.
"Min" Madame Mim drar sig inte för att säga som hon ser och tycker, och hon är ingen som stryker medhårs för att fläska på ditt ego lite till. Många gånger säger hon sånt som du egentligen redan vet, men inte riktigt fått kläm på ännu. Ofta, väldigt ofta, känner jag att "Aha, det var så det låg till!" Som idag...
Efter en stunds drillande och puffande från hennes sida har hon fått mig att skratta åt alla mina motgångar och mitt elände, och inget ter sig längre så jobbigt som det var en timme tidigare. Kan bara säga att Månripan är toppen!!!! 

Förutom att min förstfödde är lite krasslig så är det rätt shysst att leva idag. Fick äran att göra ett jättekul jobb idag (igen, gissa om jag diggar mina kunder???).
Vi hann inte riktigt bygga klart, men fortsättning följer.
Heartagram med krusiduller
Skuggat ornament med den välkända symbolen i mitten. Ska byggas på ytterligare.

Dåligt samvete har jag också. Orsaken: Sveriges troligen taskigaste kosthållning idag...igen...
Och jag får sota med värk så klart... Mitt intag denna vackra fredag:
Frukost- En halvliter té
Frukost 2- En liten "korv" risgrynsgröt och en mugg saft. Kaffe att skölja ner med.
Lunch- En glass och en näve valnötter. En mugg kaffe att skölja ner med.
Mellis- En chokladbit späckad med kockos, modell större.
Middag- Makaroner med pesto, modell mindre portion. Ett glas saft. Två majskorn.
Kvällsfika- Morötter, dip och svagdricka samt 10 nävar gott och blandat.

Ni ser själva.... Och igår morse drack jag en Dr Peper till för-frukost...
Men nu ska jag försöka fixa mitt matintag, jag är rädd att hyddan inte mår så bra annars. Planen är följande:
-Byta ut allt kaffe mot vatten och lite té.
-Äta frukt istället för gotta och glass.
-Dricka massa massa vatten.
-Börja äta mat.

Jag är rätt duktig redan på att äta rejäl, hemlagad mat. Men helst av allt lagar jag åt andra och tittar på när de äter medan jag själv smygtrycker in gotta *nöff nöff* i truten. Periodare kan man nog kalla mig. Usch, jag skäms!
Och vad säger denna människa till sina barn då tror ni? Joo då, att de ska äta upp maten, för barn svälter i andra världsdelar...
Barn gör inte som man säger, barn gör som man gör.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards