Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Sofie Fredriksson - 3 januari 2009 21:36

...sitter på mitt arma huvud.
För att specificera: Jag är begåvad med en kalufs som är tjockare än tjockast. Korta, tuffa frisyrer är bara att glömma, om jag inte vill se ut som en Karl-Johansopp. Långt hår är helt ok däremot, och jag behöver sällan mössa. Alltid något.
Men, i morse... Suck och stön (på ett mindre erotiskt vis...) Håret stod på ända, snoren rinner ur näsan, jag hostar hysteriskt och lillen hänger i mina byxben så att brallorna till sist sitter nedanför min ändalykt.
Motståndet till trots tar jag mig in i badrummet och inser att det behövs major change and willpower idag. Så:
Jag blöter hela huvet i ett tappert försök att tämja vildhasseln där uppe, men icke. Det enda som händer är att jag får sprängande huvudvärk och lillens strumpor blir blöta och måste bytas (har vi några rena, och var hittar jag dem i denna flyttlass-röra, hm..?)
Efter en halvtimme ger jag upp och gör - just det - flätor. Inte vad jag drömde om att ha den morgonen när jag klev upp, men vad gör man? Med tanke på grovleken på barret så ser jag nu ut som Pippi Långstump... 
 Lillen kommer genast på det härliga med att hänga i dem (har alltid misstänkt honom för att vara ättling till Mowgli). Samma procedur som alltid sen, förutom att jag har feber. Lillen är extra snäll med mamman idag, och jag behöver bara jaga honom 12 minuter innan alla kläder är på och vi står utanför dörren.
Nu sitter jag på jobbet och äter soya-yoghurt, och faktiskt är den jättegod! Frukost hemma är det lite svårt med, så jag endera tar med eller köper något ätbart så att jag inte ska avrätta första kunden med mina skarpa nålar. Jag kan säga så mycket som att den gamla Risi-fruttireklamen stämmer ypperligt. Vi tatuerare jobbar inte särskilt bra (gör någon det?) utan mat i magen.
Inser nu att mitt inlägg igår var tämligen bittert och deprimerande, så jag kan idag säga att jag har tänkt över alla mina frågor jag hade igår och insett att jag måste göra en del förändringar. En del större förändringar.
Och kan ni tro! Igår kväll ringer en frilansande, studiolös tatuerar-tjej och vill komma upp med sin portfolio. Bara helt så där. Hon har mms:at lite bilder, och de ser riktigt bra ut. Hon är färdiglärd (vad jag förstod) och har egen station. Kunde hon ha ringt lägligare??? Gud vad glad jag är. Hon kommer på fredag, och jag hoppas och ber (så mycket som en icke-religiös kan) att hon ska vara äkta vara.
Igår kväll gjorde jag årets klart roligaste gadd (jag ber alla andra kunder om ursäkt, men den här idén är helt skruvad och skitkul). Snälla Ronja lät mig härja fritt på hennes filésida, och det gjorde jag. Resultat:
Elakt troll käkar fjärilar Offrets kompisar drar febrilt i håret för att rädda den hotade fjärilen

Nu ska jag ringa in min andra kund för dagen lite tidigare så jag faktiskt hinner med lunch. Och idag har jag matdosa med, herren vare prisad!! =)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards