Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Sofie Fredriksson - 6 januari 2009 21:33


... har jag glömt något? I så fall vad... Hm...
-Jag har ännu inte fått upp telefon till nya studion, vilket gör att jag inte fått upp betalterminal, portkod eller internet heller. Jag är sur! I denna tidsålder, ska det behöva dröja så in i h-ete?! Ännu surare är jag över att jag inte kan påverka det hela utan snällt måste sitta och vänta. Blurk!
-Nya studion har fått sitt noggrant genomtänkta godkännande från miljönämnden, alla grejer är relativt på plats och jag längtar efter att få "bona in" mig där nu. Men min kropp tycker jag ska vänta lite, envis jäkla inflammation i axeln vill helt enkelt inte försvinna vad jag än gör. Jag har varit duktig och inte jobbat på två veckor, jag har varit duktig och tränat och stretchat, och jag har duktigt passat mig för tunga, tokiga lyft. Varför ger det inte med sig??? 
Skulle inte tro att mina kunder vill ha mig stenad på diverse smärtstillande, så vad återstår nu då? Ni som har tips är varmt, varmt välkomna att lämna dem till mig - omgående tack!!!
-Väntrummet till kunder har nu bord, hylla och - viktigast av allt - KAFFEKOKARE!
-Båsen är fungerande, sterilrummet är fungerande (om man vet hur man ska göra, hrrrmm), och skrubbarna är fullproppade med skrammel. Good, all set then!
På måndag drar jag igång en våning upp, och sakta börjar jag förstå att denna skrubb till ministudio är ett minne blott. I snart 7 år har jag stretat på här inne, och visst kommer jag att sakna skrubben (eller hålet i väggen som god vän kallar det...) Meeeeen...
Äntligen ska jag och kunderna kunna vända oss om utan att något ramlar i golv bakom häcken på oss, äntligen slipper kunderna bli uttittade och ha den mindre härliga känslan av att hela skyltfönstret är fullt av folk som glor på dem, det ska bli såå sååååå skönt med lugn atmosfär att arbeta i =)
-Skyltar kommer upp om en par veckor, när de är färdigtryckta. Prickar av det med på to-do-listan.
-Söker fler gästisar, alltid kul med lite olika typer i studion att dela idéer och tankar med...


NYTT I STUDION FÖR I ÅR BLIR EN TÄVLING SOM INNEBÄR ATT MAN KAN VINNA SIN ÖNSKETATUERING.
Jo, det är sant. Helt gratis, helt okomplicerat. Det som krävs av dig som kund som vill vara med och tävla är en avgift på 50 kr, är 18 år fyllda, samt en motivering till varför just du ska vinna, och varför du valt just detta önskemotiv.
Alla pengar går OAVKORTAT till Barncancerfonden. Ni som varit med förr och donerat vet att det sitter diplom/intyg i studion som bevisar att slantarna landar där de skall och inte i mina redan väl fyllda byxfickor om någon nu behagar ha sådana tankar i sin ruttna hjärnstam.

 




  Mobiltelefoner från 0 kr.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards