Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Sofie Fredriksson - 23 januari 2009 21:24

Nu är det klart för ännu ett föräldra-krismöte på skolan. Jag har lyckats få fram mina önskemål till en annan förälder med utsatt barn i samma klass som min Nicke, och se på fan! Det visade sig att jag inte är ensam med sonens och mina våndor. Så, på onsdag är det dags att dra på sig den gamla rustningen och dra ut i strid.
I bästa fall kan vi på något sätt förbättra situationen i skolan/klassen, annars är det bara en sak att göra: skolbyte. Och med facit i bakfickan så vet jag ju nu att jag är en av tre föräldrar som går i samma tankar... Faktiskt skönt att veta att jag och sonen inte är helt ensamma här.  Men, jag hoppas att vi kan få ett slut på detta NU!
Annars vet jag ju en kul lek kallad kast med litet barn, kanske skulle testa den? *hummar och funderar*
Imorgon är det inflyttningspartaj (i liten skala) i vår älskade kåk. Idag anlände svåger Jimmy och Jonnys kompis Robin. Just nu snickras och målas det i köket för fullt, och jag är portad...
Men istället för att hjälpa till med sånt jag inte kan så har jag och grabbarna fått ägna oss åt matlagning, och DET är kul!
Vi har gjort iordning tre olika potatisgratänger och kött till familjemiddag imorgon (kompis Robin ingår också i familjen ser ni...) Jag längtar efter att få äta upp dem, för de luktade så satan gott måste jag få säga. =)
Jobbet har varit lugnt idag, näst in till dött. Jag har egentligen stängt fredagar, men jag körde en par små ändå. Kunde inte hålla mig. =P
Han tyckte tatueringen var snygg - tills han hamnade på kåken...
Han som tyckte att tatueringen var så snygg - tills han hamnade på kåken...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards