Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Världens mest hatade mamma

Av Sofie Fredriksson - 12 juni 2009 13:46

Ja, nu ligger man inte bra till. Alls. Inget hjälper.
Jag tvingade på mina tre frön kavaj idag, och nu gillar de mig inte särskilt mycket. Vi ägnade nästan två timmar åt att tjafsa om kläder i morse. Tjafs är mycket ovanligt här hemma, tjafs om kläder ännu ovanligare. Men just idag fick inte grabbarna ha på sig sina älskade slitna mysbyxor, hur de än gormade och skrek. Jag sträckte mig till att de fick ha jeans om de tog på kavaj. Och så blev det.
Max grät i rena ilskan i en dryg halvitmme. Nick surade bara så där lagom. Det var bara Kean som tyckte att han var jättefin. Jag gjorde mitt bästa för att intala dem att de var jättesnygga. Förgäves. Helt förgäves. Iväg till examen i alla fall till sist.
Men sen när de väl kom till skolan, ja vad ser mamman då?
Inga andra barn är finklädda i princip. Pinsamt för mina gossar, pinsamt för mig. Till råga på allt så påpekar så klart deras klasskompisar hela vår lilla maskerad.
Jag blir lite förvånad, helt ärligt. Brukar man inte klä upp sig till examen nu mera? Inte ens ungarnas föräldrar hade annat än "vanliga" hemmakläder. Hm... Bakläxa till mig, jag är uppenbarligen off på modet.
Här är i alla fall lite bilder:


Fröken Vivanne. Alltid lika söt. =)


Nick försöker gömma sig bakom alla andra. Men det hjälper inte. Har man paparazzi i blodet så...


Max klämmer lite på fanan som han snart ska bära till kyrkan. Tung konstaterar han!


Två gossar på dessa kort har kavaj. Gissa vilka?




Två gossar utan kavaj på väg mot examensfika på Sjölins (where else??)


Kean har Cacharel-kavaj. Här väntar vi på kaka och Festis.


Trött pappa fyller på några doser socker och en halv dos kaffe innan han ska tillbaka till jobbet.







 
 
Dina

Dina

12 juni 2009 14:01

Bakläxa till dom andra, tycker jag.
Klart att man ska klä upp sig på skolavslutning. Alla dagar kan ju inte vara detsamma, då känner man inte att det är något speciellt när det väl är...
Good work!:-)

http://dinasblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Fredriksson - 20 juni 2009 16:22

Vad tycker ni? Ska jag återgå till denna sidan bloggande istället för nya? Jag börjar inse att gräset inte var direkt grönare på andra sidan. Med facit i hand så var det ett betonggetto jag begav mig till.*suckar* Jag får helt enkelt göra så att ja...

Av Sofie Fredriksson - 18 juni 2009 20:55

  Hoppas ni hänger med mig än, trots att jag bytt adress. Nu hittar ni mig på http://www.tatueringsfia.se   See you! =)) ...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 23:51

Nu har jag en ny bloggsida. Samma gamla nördiga jag, samma gamla bilder och tugg, men inte samma hjärna längre dock för den har nu brunnit upp. Jag förstår absolut inget av den nya sidan och börjar så smått ångra mig mucho biggo. Vad ska en egen dom...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:44

Idag har jag inte fått några korkade elaka meddelanden i mobilen eller sura samtal av någe slag. (Det kostar att ligga på topp ser ni). Folk har visat sig från sin bästa sida, och det tackar vi för. Nice! Fortsätt så gott folk. Ett gammalt ordspråk j...

Av Sofie Fredriksson - 16 juni 2009 21:38

Idag har vi (observera ordet vi) gjort detta på studion:Två delfiner som kramas. I bakrunden skymtar man hälsingebocken. Barnens namn i modern tappning. =) Och här kommer det *trumvirvel* Lärlingen LasseLitens alster idag. The Boss är sååå stolt! ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards